ZOSTAĆ KONSULTANTKĄ AVON

Każda z nas kiedyś słyszała, albo używała kosmetyków marki Avon. A gdyby tak można te kosmetyki zamawiać taniej? Możecie to robić zostając konsultantką Avon . Możecie dostać rabat od 15% do nawet 45% na kosmetyki. Wartość rabatu zależy od wielkości wartości Waszego zamówienia. Dodatkowo możecie korzystać z ofert specjalnie przygotowanych dla konsultantek i mieć dostęp do nowości katalogowych szybciej i w atrakcyjnej cenie!

PODSTAWY PODSTAW #1: WSTĘP

Hej,

Zapytałam Was ostatnio z czym w makijażu macie problem. Spodziewałam się odpowiedzi " wszystko" jednak pomyślałam, że może z tego można zrobić serię postów zupełnych podstaw makijażowych. Takich totalnych podstaw. Powoli i na spokojnie.


Zaznaczę na początku, że wszystkie aspekty, które poruszam wiążą się z moim własnym doświadczeniem, nie mam żadnego kursu, ani wykształcenia w kierunku wizażu. Wszystko co robię jest po to by uprzyjemnić Wam proces makijażu i by pokazać, że nie taki diabeł straszny jak go malują. Jeśli malujesz się w jakiś sposób i czujesz się w tym dobrze to świetnie. Pamiętajcie, że makijaż ma być dla Was, a nie Wy dla makijażu. Po za tym najlepszy sposób to Was sposób.





Dzisiaj chciałabym zacząć od obalenia pewnych mitów i zacząć od strony technicznej, bo żeby malować się trzeba mieć czym.



To jest za drogie, zbyt długo trwa i jest zbyt trudne.



Kiedy ja zaczynałam pięć lat temu interesować się makijażem i kosmetykami, było je ciężej dostać. Nie wszystko w drogerii, a w sumie niewiele rzeczy były dobrej jakości. Te dobre kosmetyki wydawały się czymś dla wybranych z większą ilością pieniędzy w portfelu. Ja pamiętam, że moją pierwszą paletka była marki Lovely i to wtedy była spoko jakość z drogerii. 

Nie, nie była. To nie była paleta do nauki makijażu. Ani do niczego innego. Internet wtedy kochał paletki marki Sleek. Tak, takim dinozaurem makijażowym jestem. 


Dzisiaj sprawa ma się zupełnie inaczej. Można na luzie iść do jakiejkolwiek drogerii i znaleźć produkty nawet lepsze niż te wysoko półkowe. Nawet w biedronce aktualnie można znaleźć dobre kosmetyki z limitowanych kolekcji marki Bell. Wszystko jest przystępniejsze, łatwiejsze do dostania i no stawia się tym kosmetykom już teraz wyżej poprzeczkę. Po za tym mamy drogerie internetowe. gdzie te ceny są dużo niższe niż, np w Rossmannie. Skompletowanie swojej podstawowej kosmetyczki nie jest już takie żmudne i drogie.


Zawsze mnie zastanawia, że dziewczyny mówią w internecie, że taki dzienny makijaż bez podkładu, prawie bez pomalowanych oczu zajmuje im 15-20 minut.  Jak chodziłam do szkoły ja w 15-20 minut to odprawiałam całą poranną toaletę i makijaż.  To wcale nie musi być żmudny proces, który trwa pół godziny każdego poranka. Znaczy, może. Jak kto woli, nie? Ja lubię się malować, sprawia mi to radość, uważam to za odstresowanie, nie wiąże się to z przykrym obowiązkiem, więc dla mnie jest to świetne rozwiązanie. 






Makijaż nie jest trudny. Zawsze powtarzam wszystkim, że skoro ja umiem to Ty też będziesz umieć. Ja nie jestem jakoś szczególnie uzdolniona artystycznie. Pewne rzeczy mam po prostu wypracowane. Do pewnego stylu makijażu dochodzi się z czasem. Swój styl wypracowuje się też z czasem. Nabiera się też preferencji.








Dobra, ale co na początek?



Podam Wam listę kosmetyków, których polecam zacząć. Zajmę się też pędzlami w osobnym poście. Będę Wam też przy każdym poście odnośnie jakiejś konkretnej tematyki polecać swoje sprawdzone produkty w danych kategoriach. 



1. PODKŁAD


Totalny początek. Podkład to fundamenty makijażu. On wpływa na odbiór całości, to jest płótno. Jak jest dobry, to i obraz będzie lepiej wyglądał. Z nim są największe problemy, ja sobie zdaję sprawę, no bo trzeba zwracać uwagę na wiele aspektów. 

Podstawowe aspekty na jakie trzeba zwrócić uwagę to: kolor, wykończenie, trwałość.


Nie zamierzam rozprawiać się nad tym tematem dłużej, bo to jest temat na zupełnie osobny post, ale musicie się zastanowić co Wam się podkładach podoba? Czy może to, że się tak naturalnie błyszczą, czy wręcz przeciwnie? Czy potrzebujecie dużego krycia, czy nie? Czy chcecie nosić ten makijaż prze 3-5 godzin, czy może potrzebujecie 10-12?


Przemyślcie to dokładnie obserwując swoją cerę. Czy może ona się wyświeca, a może tylko w niektórych miejscach się wyświeca, a może jest kompletnie przesuszona.


Tu też warto zaznaczyć coś o czym będę Wam przypominać. Podkład nie zastąpi Wam dobrej pielęgnacji. Nie sprawi, że będzie wyglądać młodziej. Jeśli, np Wasza twarz peelingu nie widziała w życiu, to podkład tylko to podkreśli. Z drugiej strony jeśli macie cerę tłustą i ładujecie na nią tylko matujące produkty to ona będzie wyrzucać jeszcze więcej sebum, bo będzie się bronić. 

Więc przemyślcie sprawę dokładnie. Najlepiej spisać swoje przemyślenia i tym tematem zajmę się w następnych postach.


2. KOREKTOR



Czego podkład nie udźwignie to potrzeba korektora. Potrzeba też dlatego, że nie wszędzie na twarzy mamy obszary, które potrzebują mega intensywnego krycia. Aby nie wyglądać jakbyśmy się malowały szpachelkiem i gładzią szpachlową.


W skrócie te miejsca to strefa pod oczami i niedoskonałości. Żyjemy w takich czasach, że może być to ten sam produkt.  Jeśli nakładamy kosmetyki w cienkiej warstwie, ale warstwowo  to osiągamy lepszy efekt niż wysmarowując się toną podkładu.


Tu też warto się zastanowić jakiego efektu poszukujemy. Jakiego krycia potrzebujemy, czy w ogóle to mocne krycie jest nam potrzebne. Niestety w czasach instagrama mam wrażenie, że nawet dziewczyny z piękną cerą szukają mocnego krycia, nie wiadomo po co. Może dobrze wygląda to na filmie, czy zdjęciu, ale na co dzień niekoniecznie.








3. PUDER



Puder jest po to by utrwalić. To tak trochę jak robi się ciasto i dodaje się mąki, żeby wyglądało, nie kleiło się i dobrze się z tym żyło. Tu też tak jest.


Chociaż zaznaczam, nie każdej z Nas potrzebny jest puder. Kiedy macie przesuszoną skórę, na maksa odwodnioną nie musicie go stosować, albo wybierać takie, które nie podrażnią Waszej odwodnionej skóry!


Przez rodzaje pudrów przejdziemy potem :D



4. BRWI


Brwi są ramą oka. Osobiście ani brwi, ani rzęs nie lubię malować. Jednak w tym temacie można zdać się na hennę i regulacje i tylko podkreślać delikatnie brwi. Po za tym rynek brwiowy jest ogromny aktualnie. Po za nie uważam, żeby mocny makijaż brwi był potrzebny w codziennym życiu. 



5. POLICZKI 


Nazwałam to w sposób ogólny bo jestem zdania, że na sam początek nie potrzebujecie więcej niż paletka, która będzie zawierać róż, bronzer i rozświetlacz. 

Moim zdaniem w tej kategorii to drogerie szaleją, a jak ja zaczynałam swoją przygodę, to nie było w sumie nic. 




6.OCZY


Okej, jesteśmy teraz w mojej krainie. Typowo mojej. Postaram się by postów o makijażach oczu, tych zwykłych w neutralnych kolorach, ale i o podstawach makijaży kolorowych było mnóstwo! Chciałbym Wam pokazać, że to co widziałyśmy na zdjęciach parę lat temu nie istnieje, a i że nie trzeba mieć sztucznych rzęs na co dzień. Chyba, że ktoś lubi, to co innego.


To też nie jest tak, że potrzebujecie miliona palet. Sama mam ich 7. Moim zdaniem wystarczy jedna, max 2, aby już tak totalnie zacząć eksplozję makijaży. 



7. USTA

Będę starała pokazywać Wam kosmetyki do makijażu ust dobre i tanie, opowiem Wam trochę o pielęgnacji ust.  Też o tym jak nakładać szminki żeby wyglądały. Jak dobrze wiecie ja sama nie lubię szminek na ustach, ale to nie znaczy, że szminki złe są, wręcz przeciwnie.








8. PĘDZLE



Pędzle, czyli narzędzia potrzebne Wam do makijażu. Pojawią się już w następnym poście o podstawach makijażu. Planuję pokazać Wam pewnych kilka modeli, zamienników i wiele przekrojów cenowych. 




Chciałabym aby mój poradnik nim nie był. Chciałabym Wam pokazać, że można za darmo nauczyć się makijażu, zaczerpnąć inspiracji. Chciałabym, żeby Wasz makijaż po prostu był użytkowy.



Z biegiem czasu w makijażu też wyklarują się Wasze preferencje makijażowe. Czy wolicie mocniejsze oko, czy usta. Czy same rzęsy, czy może kreska, a może kolorowy makijaż w stylu " na papugę".



Mam po prostu nadzieję, że skorzystacie z moich rad i poleceń.


Widzimy się w następnym poście. 


Trzymajcie się, 

XOXO. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ODŻYWKI DO WŁOSÓW MARKI ISANA- CZY PIELĘGNACJA WŁOSÓW MUSI BYĆ DROGA?

CZY SKROBIA ZIEMNIACZANA NADAJE SIĘ NA PUDER DO TWARZY?

PRZYKŁADOWE OLEJOWANIE WŁOSÓW PLUS METODA OMO