ZOSTAĆ KONSULTANTKĄ AVON

Każda z nas kiedyś słyszała, albo używała kosmetyków marki Avon. A gdyby tak można te kosmetyki zamawiać taniej? Możecie to robić zostając konsultantką Avon . Możecie dostać rabat od 15% do nawet 45% na kosmetyki. Wartość rabatu zależy od wielkości wartości Waszego zamówienia. Dodatkowo możecie korzystać z ofert specjalnie przygotowanych dla konsultantek i mieć dostęp do nowości katalogowych szybciej i w atrakcyjnej cenie!

ORGANIZACYJNY UPDATE: #WYZWANIEORGANIZACYJNEDYL

Hej,

W ramach serii  "back to school" postanowiłam porozmawiam z Wami o organizacji czasu. Jest to jedna z dziedzin mojego życia, gdzieś zaraz obok makijażu, fotografii i bloga. Nie jest niewolnikiem swojej organizacji, nie planuję każdej chwili życia, nie mam planu dnia spisanego co do minuty. Mam po prostu swój plan, cele, marzenia i jak wszyscy jakieś zobowiązania i obowiązki, więc dobrze było by je efektywnie spełniać.









#WYZWANIE ORGANIZACYJNE DESIGN YOUR LIFE



Alinę, założycielkę marki, śledzę w social mediach od lat. W sumie pewnie od czasu kiedy założyłam swojego bloga. Prowadzi kanał na youtubie, sklep i bloga. Do wszystkiego gdzieś tam, czasem zaglądam. Jakoś ostatnio zaczęłam się bardziej interesować jej poczynaniami w necie i zauważyłam, że będzie wyzwanie organizacyjne. Myślę sobie, "Super sprawa przed rozpoczęciem roku szkolnego". Wyzwanie ma pięć dni, w każdym dniu poruszany jest inny nawyk, który pozwala lepiej zapanować a swoim życiem. Powiem Wam, że to pierwsze tego typu wyzwanie, które serio przepracowałam. 





Pięć nawyków:

  1. Spisywanie list, opróżnianie głowy.
  2. Ustalenie priorytetów.
  3. Porządki.
  4. Zamykanie zadań, czyli kończenie ich.
  5. Nawyk planowania ciągłego.

Te nawyki szły tak naturalnie po sobie, że byłam w szczerym szoku, że mam ochotę codziennie czytać nowy nawyk. "Odrobiłam" wszystkie zadania. W sobotę posprzątałam cały pokój, wszystkie papiery i miejsce pracy. Tak jak Alina radziła, biurko przy którym pracujemy nie może być zbyt ozdobione i obstawione. Ja wszystkie pojemniczki, ozdoby wyrzuciłam. Zostawiłam tylko jeden pojemnik na długopisy i skarbonkę. Mam mnóstwo czystej przestrzeni na której mogę się rozłożyć i w spokoju pracować. Nawet to, że komputer mi się popsuł, jakoś przestało mnie denerwować, bo w końcu nie będę się rozpraszać, a na dołożenie laptopa na biurko w czasie nauki, czy pracy nie mam miejsca.









Zaczęłam przelewać pomysły na papier częściej. Nie przejmuje się, że nie wszystko jest w moim plannerze, że mam milion karteczek i notatki w telefonie otwarte.Po za samym wyzywaniem, które sprawiło, że nabrałam ochoty na pracę i efektywne planowanie czasu, to obejrzałam sporo ciekawych filmów z kanału Aliny. Uważam, że jest ona kopalnią wiedzy. Tu znajdziecie kanał Aliny (klik)




Lubię właścicielkę marki za osobowość. Nie pokazuje ona wyidealizowanego życia, nie jest jakoś odcięta od swoich czytelniczek czy kursantek. To zawsze lepiej słuchać rad od osoby, która wydaje nam się autentyczna i wiemy, że ona sama z nich korzysta.




#MOJA AKTUALNA ORGANIZACJA





Po za tym, że zaczęłam zużywać kartki papieru w tragicznie szybkim tempie i piszę wszystko co mi piszę do głowy, to moja organizacja czasu sama w sobie się nie bardzo zmieniła.


Co ułatwia mi organizację czasu:

  • kod kolorystyczny, który pozwala jednym spojrzeniem ogarnąć jakie rzeczy mamy do zrobienia dzisiaj, np.
szkoła- do spraw związanych ze szkołą, sprawdziany,kartkówki, zadania domowe

hobby-czy inne sprawy zajmujące nam sporo czasu w ciągu dnia czy tygodnia. 

inne- lekarze, wizyty, spotkania czy, np. prawo jazdy, jeśli je zdajecie, albo ważny projekt.

Dom- sprzątania, wyniesienie śmieci czy inne ważne rzeczy, albo zakupy.



Dzięki temu, że to ustalimy i będziemy się do tego trzymać to jak będziemy patrzeć na naszą listę zadań to od razu będziecie wiedzieć, że dzisiaj, np. większość rzeczy będą związane z domem, czy wyjściem z domu, czy pisaniem pracy.








Po drugie kiedyś myślałam, że mam plan na tydzień, to po co mieć plan na miesiąc, a o zgrozo na dzień. Dzięki wyzwaniu zrozumiałam, że każdy plan jest ważny i one pozwalają działać efektywnie. Oczywiście o ile nasze plany tygodniowe wynikają z miesięcznych, a dzienne z tygodniowych. Wiecie chodzi o to, że nie można zaplanować, że wrzesień będzie miesiącem biegania, wpisać sobie bieganie w tygodniowy plan, a nie znaleźć na to czasu w dziennym planie. 




Moja organizacja mocno opiera się na danych datach. Wynika to z tego, że chodzę do szkoły. Sprawdziany przypisane są do jakiś dni, pracę oddaje się do jakiegoś dnia.  Dlatego ja mocno bazuję na datowanym kalendarzu, to jednak nie oznacza, że nie robię planów dnia. 




Klasa maturalna zobowiązuje niestety, muszę planować naukę i powtórki, bo jest tego sporo, a czasu już niewiele. Potrzebuje zaplanować w jakim dniu, ile czasu przeznaczę na jakie powtórki, naukę czy inne zajęcie. I tu wychodzi kolejna rzeczy. Bloki czasowe, w życiu nie planowałam ile czasu chcę przeznaczyć na jaką czynność, przez co często  rozwarstwiam się na nie wiadomo ile czasu.





Dodatkową czynnością którą wdrożyłam ostatnio, czyli detoks powiadomień. Nie wiem, czy wy też tak macie, ale ja nieważne co robię mam obok siebie telefon. Czasem jak coś przyjdzie, rozpraszam się i już dupa ze skupienia. Ostatnio jak robię coś na czym muszę się skupi kładę telefon w drugiej części pokoju. Przez co nie dekoncetruje mnie to i nie sprawia, że zerkam na telefon. Muszę sobie tylko zakupić zegarek, którego nie mam niestety i wtedy telefon nie będzie mi w żadnym razie potrzebny. 




Moim największym problemem jest to, że nie mogę się skupić na czymś bez muzyki, ale co chwilę dekoncentruje się na przełączaniu muzyki, szukaniu czegoś co mnie nie irytuje, czy coś. Walczę ze sobą, chodź na początku było mi strasznie niekomfortowo. Jednak z czasem umiem się bardziej skupić.






Chciałabym zacząć pracować według zasady pomodoro, czyli pracować 25 minut z 5 minutą przerwą, chociaż ja chyba wolałabym 40 minut i 20 minut przerwy, ale chodzi o to, żeby wyznaczyć sobie czas, w którym będziecie pracować i czas w którym odejdziecie od pracy i np. zrobicie sobie herbatę. Uważam, że to będzie najbardziej efektywne.



To by było na tyle jeśli chodzi o aktualizację mojej organizacji, cóż rozpoczęcie roku szkolnego za nami, teraz nic tylko nauka!


P.s chciałabym, żeby posty pojawiały się w konkretne dni, ale jeszcze nie ogarnęłam planu (szkolnego) na tyle aby wybrać dwa odpowiednie, obiecuję zrobię to jak najszybciej!


A WY JAKIE MACIE WYZWANIA PRZED SOBĄ I JAK Z WASZĄ ORGANIZACJĄ?

Widzimy się z kolejnym wpisie!


Trzymajcie się ciepło,


xoxo.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ODŻYWKI DO WŁOSÓW MARKI ISANA- CZY PIELĘGNACJA WŁOSÓW MUSI BYĆ DROGA?

CZY SKROBIA ZIEMNIACZANA NADAJE SIĘ NA PUDER DO TWARZY?

NAM SMART FLAWLESS FOUDATION