ZOSTAĆ KONSULTANTKĄ AVON

Każda z nas kiedyś słyszała, albo używała kosmetyków marki Avon. A gdyby tak można te kosmetyki zamawiać taniej? Możecie to robić zostając konsultantką Avon . Możecie dostać rabat od 15% do nawet 45% na kosmetyki. Wartość rabatu zależy od wielkości wartości Waszego zamówienia. Dodatkowo możecie korzystać z ofert specjalnie przygotowanych dla konsultantek i mieć dostęp do nowości katalogowych szybciej i w atrakcyjnej cenie!

SPA DLA WŁOSÓW: OLEJOWANIE, EMULGOWANIE, MISKOWANIE #włosing

Hej,


Postanowiłam pokazać Wam moje mini spa dla włosów. Włosy to ta część świata beauty, która kocham miłością skrytą. Mimo, że sama nie zajmuje się na swoim blogu kwestiami jej pielęgnacji, bo uważam nie jestem ekspertem w tej kwestii,to postanowiłam się z Wami podzielić tym co się dowiedziałam i tym co testuję w tej kwestii. Powstaje cała seria podstaw makijażu, o podstawach pielęgnacji włosów też myślę! Dajcie znać co sądzicie.









Najpierw zaznaczę, że całą moją wiedzę jaką mam o włosach posiadam od dwóch osób:

DLA PROSTYCH WŁOSÓW- Agnieszka- cud świata włosowego, kobieta encyklopedia  (klik)

DLA KRĘCONYCH WŁOSÓW- Magdalena- tak pięknych kręconych włosów, nie widziałam! (klik)


Zacznę od wstępu o moich włosach. Mam włosy bardzo gęste, są już prawie do pasa. Mam dość przetłuszczającą się skórę głowy. W klasyfikacji porowatości włosów jestem na poziomie średnio porowatych włosów. Czyli tak naprawdę w większości przypadków mamy takie włosy. Niestety przez to, że mam bardzo gęste włosy obecna upalna aura sprawia, że mam ochotę obciąć się na łyso. Moje włosy też strasznie reagują puchem na taką aurę. Dlatego w wakacje staram się jeszcze bardziej o nie dbać.



POST O MOJEJ PIELĘGNACJI WŁOSÓW (klik)




OLEJOWANIE


To jest pierwsze co robię przed każdym myciem ostatnio. Olejowanie dla mnie kiedyś było czymś niedorzecznym. Jak dla większości kobiet na świecie. Dla mnie też było. Jednak REGULARNE olejowanie włosów przynosi efekty.


Tu trzeba zaznaczyć mit krążący po internecie, że idealny jest do tego olej kokosowy. On nie zawsze, nie wszystkim się sprawdza. Nie każda porowatość lubi ten olej. On też jest zawsze podawany jako przykład, a tak naprawdę może on sprawić dużą niechęć do tego typu zabiegów.

Sama podkradam oleje do smażenia w domu i mam dość dobre efekty. Oliwa z oliwek, czy olej rzepakowy/słonecznikowy sprawdzają się u mnie dobrze.


Ostatnio jednak na blogu Agnieszki zobaczyłam wpis o olejach dopasowanych do porowatości włosów, znalazłam tam olej rycynowy.


Z olejem rycynowym jest taka historia, że on jest bardzo gęsty. Więc zrobiłam sobie mieszankę olei. Dodałam do buteleczki na oko trochę oleju rycynowego, oliwy z oliwek i oleju rzepakowego. Wstrząsnęłam i to nałożyłam na mokre włosy.



PODKŁAD POD OLEJ


Nie bardzo chciałam używać jakiegoś podkładu pod olej. Dlatego po prostu wlałam wodę do butelki z atomizerem, spryskałam obficie włosy wodą i rozprowadziłam na włosach przy pomocy szczotki.


Po co olejować na podkład?

Po pierwsze, żeby wzmocnić efekt, po drugie by łatwiej móc do zmyć. Tak w wielkim skrócie.







EMULGOWANIE OLEJU



Jedną z rzeczy jaka odstrasza przed nakładaniem oleju na włosy jest aspekt zmywania. Wszystkie wyobrażamy sobie jak może być problematyczne zmywanie oleju. Po to właśnie nakłada się podkład i emulgowanie oleju. 

Emulgowanie oleju to jest po prostu spłukanie wodą i nałożenie przed szamponem odżywki. Ma ona pomóc zmywać olej. Olej przykleja się do maski/ odżywki  i spływa lepiej z włosów.


A więc nałożyłam odżywkę GARNIER HAIR LONG ROZPLĄTUJĄCĄ. Ma przepiękny zapach kokosa, ładnie dociąża włosy. Zupełnie inaczej się rozczesują, łatwiej nad nimi zapanować. No, bo moje włosy są mało zdyscyplinowane.  Wszędzie ich pełno i mam mnóstwo odstających włosów i ta odżywka pozwala mi na zadowalający efekt.



MISKOWANIE



Jak sama nazwa wskazuje jest to związane ze zwykłą miską taką jakąkolwiek. Kiedy nałożycie maską-odżywkę na mokre, ociekające włosy wystarczy, że odciśniecie wodę z maską na włosach do tej miski i macie nadal sporo maski- odżywki do wykorzystania. W normalnych warunkach byście to spłukali, albo odcisnęli do wanny/prysznica. A porcja odżywki w misce starczy na pokrycie włosów jeszcze raz. 

Dzięki temu przy moich długaśnych włosach jestem w stanie oszczędzić trochę odżywki i nie marnować tyle produktu podczas codziennej pielęgnacji. Podoba mi się ta idea nie marnowania produktów pielęgnacyjnych. 




Potem normalnie myje włosy ran domowym szamponem, którego spieniam i rozwadniam w butelce po piance do twarzy. 



ODŻYWKA DRUGI RAZ


Po myciu włosów przychodzi czas na nałożenie drugi raz odżywki i znowu miskowanie, które pokochałam ostatnio. Użyłam tej samej odżywki. W teorii powinno się używać inną, ale mi się nie chce kombinować i kupować innej. 








SZCZOTKOWANIE WŁOSÓW



Mi szczotkowanie włosów przynosi ogromne rezultaty. Czeszę włosy przy każdym etapie spa. Przed umycie, przed olejowaniem, po podkładzie, w trakcie mycia. Wczesywanie odżywki jest etapem, który sprawia, że odżywkę nie muszę trzymać zbyt długo na włosach. Wystarczy wczesać i nie trzeba zostawiać jej na długie minuty. 






EFEKTY

Włosy są sypkie, ułożone i grzeczne. Czyli wszystko co można chcieć. Włosy są też nawilżone, ale nie przeciążone. Dobrze się je rozczesuje. W dodatku nie puszą się, nie elektryzują się. Podoba mi się ten włosing :D

To już wszystko!


Jak Wam się podoba mój włosing? Co myślicie o świadomej pielęgnacji?



Trzymajcie się,

XOXO. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ODŻYWKI DO WŁOSÓW MARKI ISANA- CZY PIELĘGNACJA WŁOSÓW MUSI BYĆ DROGA?

CZY SKROBIA ZIEMNIACZANA NADAJE SIĘ NA PUDER DO TWARZY?

PRZYKŁADOWE OLEJOWANIE WŁOSÓW PLUS METODA OMO