ZOSTAĆ KONSULTANTKĄ AVON

Każda z nas kiedyś słyszała, albo używała kosmetyków marki Avon. A gdyby tak można te kosmetyki zamawiać taniej? Możecie to robić zostając konsultantką Avon . Możecie dostać rabat od 15% do nawet 45% na kosmetyki. Wartość rabatu zależy od wielkości wartości Waszego zamówienia. Dodatkowo możecie korzystać z ofert specjalnie przygotowanych dla konsultantek i mieć dostęp do nowości katalogowych szybciej i w atrakcyjnej cenie!

ODLICZANIE DO ŚWIĄT: 17 i 16! JAK PORADZIĆ SOBIE Z TWARDĄ WODĄ W KRANIE?

 Cześć,



Temat twardej wody bywa niestety dość popularny w dużych  miastach w Polsce. Chociaż nie tylko w dużych miastach. Co ciekawe różni się to też często w zależności od części miasta w jakiej mieszkamy. Twarda woda nie tylko sprawia, że nasza kawa czy herbata inaczej smakują, ale ma też szereg zmian skórnych, które mogą uprzykrzyć nam życie pielęgnacyjne. 







Jak sprawdzić twardość wody?



Wystarczy wpisać w internet " Twardość wody w Toruniu" i ukazują się nam wartości sugerujące jak bardzo woda jest twarda. W Toruniu ten współczynnik waha się między 230-280 mg CACO3/dm3. Oznacza to, że woda w Toruniu jest średnio twarda. 


Lp.Stopień twardości wodymval/lmg CaCO
3
/l
°dH[mmol/l]
1Woda bardzo miękka< 2< 100< 5,6< 1
2Woda miękka2–4100–2005,6–11,21–2
3Woda średnio twarda4–7200–35011,2–19,62–3,5
4Woda twarda7–11350–55019,6–30,83,5–5,5
5Woda bardzo twarda> 11> 550> 30,8> 5,5




Czym może objawiać się twarda woda?



Twarda woda wpływa na naszą skórę twarzy, ciała i włosów. Skóra może być drażliwa, swędzieć, być podrażniona, a nawet pękać. Włosy będą bardzo spuszone, mogą się nadmiernie przetłuszczać. Będą także oklapnięte, dodatkowo mogą się plątać i wydawać się bardziej porowate niż są w rzeczywistości. Cera może być szara, matowa, bez życia. Dodatkowo mogą pojawić się suche skórki, a ogólna ocena naszej cery będzie raczej średnia. 


Dodatkowo z objawów fizycznych może pojawić się ból brzucha, tak jak u mnie, po wypiciu wody prostu z kranu.












Moje doświadczenia.


W zeszłym roku wyprowadziłam się z domu na studia do Torunia właśnie. Wtedy moja skóra i włosy przeżyły szok. Z dość miękkiej wody w miejscowości rodzinnej zmieniłam wodę na bardzo twardą. Moje włosy wyglądały na bardzo zniszczone, wiecznie przetłuszczone i bardzo poplątane. Skóra na twarzy zrobiła się bardzo szara, bez blasku, matowa. Dodatkowo na ciele po każdym prysznicu dostałam alergii, co powodowało swędzenie, a dodatkowo nieświadomie w nocy drapałam się, więc pojawiły się też ranki. 



Sytuacja ogólnie nie wyglądała zbyt ciekawie i dość sporo czasu zajęło mi zapanowanie nad tym. Co prawda to nie jest tak, że z wodą twardą da się  wygrać. Największą zmianę zauważymy dopiero po zmianie wody. Jednak są pewne rady, które pomogą walczyć z nieprzyjemnymi objawami zbyt twardej wody. 




WŁOSY


Największą różnicę zauważyłam na moich włosach jak przed każdym myciem stosowałam olejowanie włosów. Po prostu moje włosy przy pierwszym kontakcie z wodą są pokryte olejem. Dodatkowo pomogło stosowanie metody OMO, tak jak ma to miejsce w przypadku pielęgnacji włosów wysokoporowatych. Po prostu dbałam o to, by moje włosy nie były przesuszone i nie wyglądały na bardzo splątane.

Na splątania polecam Wam oczywiście dobrą szczotkę i odżywkę bez spłukiwania. Ja polecam odżywki Gliss Kur, szczególnie złotą i fioletową. Jeśli natomiast chodzi o szczotki to mam wpisy, które recenzują różne modele szczotek.



SZCZOTKA ABODY 


SZCZOTKA ILU BY TOOLS FOR BEAUTY 




Oczywiście najlepiej sprawdzą się emolienty, mocno odżywcze maseczki, zostawiane pod czepkiem. Pomagało też oczywiście rozczesywanie mokrych włosów gdy jest na nich maseczka. 



Z przetłuszczaniem było sobie ciężej u mnie poradzić. Na pewno pamiętałam o peelingu skóry głowy. Nie siedziałam długo w ręczniku, starałam się suszyć skórę głowy, by nie zostawała mokra, narażona na działanie bakterii, grzybów etc. 





CIAŁO



Skóra na całym ciele najbardziej odczuła, przynajmniej u mnie twardość wody. Zmagałam się z przesuszeniem, które powodowało, że tak swędziała mnie skóra w nocy, że wstawałam zadrapana. Nie kontrolowałam nawet tego, że w nocy się drapałam. Przez co nie dość, że musiałam leczyć przesuszoną i swędzącą skórę, to jeszcze leczyłam zadrapania. 



U mnie pomogło kilka rzeczy. Po pierwsze zmiana żelu pod prysznic, na bardziej naturalny. Wszystkie typowo drogeryjne żele nie sprawdzały się u mnie wcale. Ilość krostek na moim ciele przerażało. Więc przerzuciłam się jedyne żele z drogerii jakie mi się sprawdzają, czyli te marki Isana. Nie wiem, czemu są takie cudowne dla mojej skóry, ale super jej odpowiadają. Dodatkowo jeśli goliłam skórę to tylko na czymś tłustym, czy to na oleju kujawskim, czy jakimś olejku do ciała.



W dni kiedy nie goliłam ciała, olejowałam ciało na mokro pod prysznicem. Po prostu, po umyciu ciała, stojąc jeszcze pod prysznicem wcierałam olejek w mokre ciało, a potem ręcznikiem tylko odciskałam namiar wody! To idealne rozwiązanie dla osób, które nie lubią smarowania balsamem, albo to nie wystarcza. 


Oczywiście dobrze jest też dbać o dłonie i stopy. Po każdym myciu rąk wypadało by nakremować dłonie, a na noc nałożyć nawet grubszą warstwę kremu. Można też zainwestować w bawełniane rękawiczki i robić sobie taką regenerację na dłonie. 


Te rady, które Wam tu daje sprawdzą się także pod względem okresu zimowego, gdzie jest ogrzewane, suche powietrze, gdzie skóra nas swędzi, boli i wszystkie inne takie przykre tematy. 



TWARZ



Tu należało by dbać o wieloetapową pielęgnację twarzy. Dodatkowo pamiętać o peelingach, ale delikatnych, które nie podrażnią suchej skóry na twarzy. Wiadomo poprawny demakijaż, dobry, ale delikatny kosmetyk myjący i te całe podrażnienie powinno zelżeć. 




Czym można sobie pomóc jeszcze w tych nieprzyjemnościach? Pić dużo wody i dbać o to, żeby jeść warzywa i owoce. Trzeba pamiętać, że z podrażnioną skórą trzeba postępować rozważnie, dodatkowo trzeba być systematycznym z całą akcją ratunkową. Jednorazowe nałożenie kremu 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ODŻYWKI DO WŁOSÓW MARKI ISANA- CZY PIELĘGNACJA WŁOSÓW MUSI BYĆ DROGA?

CZY SKROBIA ZIEMNIACZANA NADAJE SIĘ NA PUDER DO TWARZY?

NAM SMART FLAWLESS FOUDATION